Zacznij ekspansję
na nowe rynki
Celem projektu jest promocja gospodarcza regionu ukierunkowana na wzrost powiazań gospodarczych w tym w szczególności międzynarodowych. W ramach realizacji projektu przewidziano następujące zadania:
Spotkania informacyjno-promocyjne
8 spotkań dla przedsiębiorców, zainteresowanych rozpoczęciem współpracy międzynarodowej i ewentualnym wzięciem udziału w misji gospodarczej.
Spotkania zorganizowane będą na terenie miasta Łódź, aby zapewnić optymalny dojazd dla uczestników z każdej części regionu.
Skuteczne wprowadzanie firm na rynek zagraniczny wymaga posiadania wiedzy o rynku, jego specyfice w odniesieniu do branży i aspektów kulturowych, które odgrywają istotną rolę w budowaniu relacji na rynkach zagranicznych. Spotkania z ekspertami i materiały informacyjne wyposażą uczestników projektu w narzędzia niezbędne do skutecznego wchodzenia na rynek stanowiący kierunek ekspansji wyjazdowej dla danej branży.
Misje: nabór i spotkania przedwyjazdowe
W toku spotkań informacyjnych zostaną wybrane przedsiębiorstwa ze względu na swój potencjał kwalifikujące się do misji wyjazdowych.
Następnie w ramach przygotowania i organizacji misji wyjazdowej, będziemy wspierać przedsiębiorstwa w przygotowaniach bezpośrednich do wyjazdu:
pomożemy w przygotowaniu oferty produktowej będącej odpowiedzią na potrzeby rynku docelowego;
przekażemy aktualną wiedzę na temat specyfiki rynku, jego zwyczajów handlowych i kulturowych, kultury biznesu i zasad prowadzenia negocjacji biznesowych.
Organizacja misji, połączonych ze zwiedzaniem targów
W ramach naszych działań dla uczestników projektu organizujemy bezpłatne misje gospodarcze do Stanów Zjednoczonych, Skandynawii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz Azji.
Oznacza to, że pokrywamy koszty:
- przelotów
- transferów Łódź<->Lotnisko<->Hotel
- transferów Hotel<-> Targi (jeśli zajdzie taka potrzeba)
- zakwaterowania
- wejścia na targi
- tłumaczeń
- spotkań B2B
- kolacji biznesowych
Nie pokrywamy kosztów diet pracowniczych oraz wyżywienia.
W czasie misji przedsiębiorcy mają możliwość przez 2 pełne dni (3 niepełne) brać udział w targach branżowych, sesjach match-makingowych oraz spotkaniach B2B, co z pewnością ułatwi nawiązanie współpracy biznesowej z partnerami zagranicznymi.
Harmonogram realizacji jest uzależniony od aktualnej sytuacji pandemicznej na świecie.
Projekt „Promocja zagraniczna wizerunku województwa jako regionu innowacyjnego, atrakcyjnego gospodarczo, poprzez zagraniczną promocję oferty regionalnych przedsiębiorstw oraz pozyskanie nowych rynków zbytu dla tutejszych MŚP i nawiązania kontaktów z partnerami zagranicznymi” realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020
Powyższy projekt realizowany jest przez Fundację Cognitio.