Nasi
Eksperci
Skuteczne wprowadzanie firm na rynek zagraniczny wymaga wiedzy o rynku, jego specyfice w odniesieniu do branży i aspektów kulturowych, które odgrywają istotną rolę w budowaniu relacji na rynkach zagranicznych. Spotkania z ekspertami i materiały informacyjne, takie jak przygotowany przez nas podręcznik, mają wyposażyć uczestników projektu w narzędzia niezbędne do skutecznego wchodzenia na rynek, stanowiący kierunek ekspansji wyjazdowej.
Nathaniel Espino – Ekspert ds. eksportu/importu na rynkach USA/Kanady
Partner założyciel warszawskiej agencji PR Aldgate Strategy Group. Specjalista w zakresie komunikacji międzykulturowej. Całą swoją karierę zawodową związał ze środowiskiem międzynarodowym, dwa lata spędził w Pekinie. Był członkiem zespołu, który w 2000 roku założył Dragon Capital, największy bank inwestycyjny na Ukrainie. Współpracował z Economist Intelligence Unit w Wiedniu, tworząc opracowania dotyczące obszaru Europy Środkowo-Wschodniej.
Jako członek Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce prowadzi szkolenia dla polskich firm dążących do ekspansji w USA oraz wspiera inwestorów amerykańskich w Polsce. Pracował dla największych światowych agencji informacyjnych: Reuters News Service i Bloomberg News, pisząc o giełdach, finansach i polityce. Ukończył George Washington University. Biegle posługuje się językiem polskim oraz posiada praktyczną znajomość hiszpańskiego i rosyjskiego.
dr Joanna Frączek-Broda – Ekspert ds. aspektów wielokulturowości w biznesie
Doktor nauk społecznych w dziedzinie bezpieczeństwa. Ukończyła elitarne studia podyplomowe „Komunikacja międzykulturowa w bezpieczeństwie narodowym” (Akademia Obrony Narodowej i Uniwersytet Warszawski). Wykładowca akademicki i certyfikowana trenerka (CIMIC Center of Excellence, Haga, CPdMZ w latach 2007-2009, 2011, 2014-2015, BYTMET 2014). Jest również certyfikowaną konsultantką modelu Extended DISC. Autorka artykułów naukowych oraz podręczników. Przez 12 lat wykładała w wojskowym Centrum Przygotowań do Misji Zagranicznych jednostce szkoleniowej w Polsce certyfikowanej przez NATO. Doradca kulturowy dla kadry managerskiej firm prywatnych i administracji publicznej. Właścicielka firmy badawczo-rozwojowej Kombinat Wiedzy.
Marcin Kalisz – Ekspert ds. transportu i logistyki
Doradca w zakresie transportu i dystrybucji. W ramach międzynarodowej organizacji Supply Chain Advisory współpracuje blisko z ekspertami w całej Europie.
Realizuje usługi doradcze w zarządzaniu łańcuchami dostaw. Zajmuje się projektami transportowymi oraz rozwiązaniami dla sieci dystrybucyjnych w szczególności dla branży meblowej.
Jest związany z branża transportową i logistyczną od 18 lat. Pracował głównie u operatorów logistycznych (DHL Global Forwarding, Geodis Calberson, ET Logistik). Przez ostatnie lata zbierał doświadczenie współpracując i pracując dla producentów mebli (FORTE SA, Meble Wójcik, Meble VOX). Projektował i wdrażał rozwiązania supply chain w Niemczech, Hiszpanii, Czechach, Słowacji i na Węgrzech, współpracując z klientami z Polski, Niemiec i Hiszpanii. Absolwent Georg August Universitat w Gottingen (Niemcy).
Barbara Lichosyt – Ekspert ds. zagadnień formalno-prawnych na rynkach Danii/Norwegii
Ekspert w dziedzinie rachunkowości i finansów. Od 2005 roku mieszka w Norwegii, gdzie zajmuje się prowadzeniem ksiąg rachunkowych i przygotowaniem sprawozdań finansowych, zarówno jako pracownik firm, jak i specjalista w biurze rachunkowym. Doskonale zna specyfikę prowadzenia działalności na rynku norweskim. Dysponuje również wiedzą w obszarze kadrowo-płacowym, w tym w zakresie warunków zatrudnianie i rejestracji pracowników w Norwegii. Od 2021 prowadzi również własną działalność gospodarczą.
Maciej Łaski – Ekspert ds. planowania i określania celów strategicznych
Pasjonat komunikacji marketingowej, organizator wydarzeń w kraju i zagranicą. Od blisko dekady związany z sektorem publicznym, był m.in. dyrektorem Departamentu Promocji i Współpracy z Zagranicą w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego, gdzie współtworzył, a później nadzorował wdrażanie strategii marki dla województwa łódzkiego. Odpowiadał za uruchomienie pierwszego polskiego biura regionalnego w Chinach w Chengdu. Od lutego 2019 Dyrektor Łódzkiego Centrum Wydarzeń, w którym nadzoruje rozwój portfela wydarzeń kulturalno-rozrywkowych w Łodzi. Z wykształcenia socjolog. Ukończył również dziennikarstwo i komunikację społeczną, a także studia podyplomowe z zarządzania oraz program menedżerski mini MBA w Polsko-Amerykańskim Centrum Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Członek Rady Programowej Łódzkiej Organizacji Turystycznej oraz Rady Programowej Muzeum Sztuki w Łodzi.
Dorota Stępniak – Ekspert ds. “myślenia projektowego”
Konsultantka w zakresie strategii przemysłów kreatywnych i wydarzeń w tym sektorze, kuratorka, badaczka, dziennikarka i edukatorka. Była pomysłodawczynią i managerką pierwszego w Polsce Festiwalu Designu – Łódź Design oraz kierowniczką operacyjną FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Przez 4 lata pracowała w zespole IDZ – International Design Center w Berlinie. Jest założycielką Fundacji Content Story, inicjującej działania projektowe z pogranicza designu, sztuki, technologii, mody, nauki i doświadczania użytkownika. Jej projekty były częścią Dutch Design Week, London Design Biennale czy Designers’ Open w Lipsku.
Michał Swatko – Ekspert ds. eksportu/importu na rynkach azjatyckich
Absolwent Wydziału Zarządzania, Uniwersytetu Łódzkiego. Odbył kurs chińskiego na Uniwersytecie Fudan w Szanghaju.
Przez ponad 10 lat pracował w Chinach i Wietnamie. Kierował przedstawicielstwem w Shenzhen przedsiębiorstwa z branży meblowej – Gamet S.A. oraz biurem zakupowym w Hangzhou właściciela odzieżowej marki Tatuum, a także, jako freelancer, wieloma projektami importowymi z Dalekiego Wschodu.
Paulina Szwed – Ekspert ds. kampanii marketingowych na rynkach zagranicznych
Marketer i PRowiec. Z sukcesami buduje i wdraża strategie marketingowe oraz PR-owe. Przeprowadziła wiele kampanii marketingowych wykorzystując narzędzia ATL, BTL, Digital. Realizowała projekty w sektorach B2B/B2C/B2A dla renomowanych firm polskich i międzynarodowych. Specjalistka od zarządzania kryzysowego. Główne obszary działalności to przede wszystkim standardy obsługi klienta, kampanie marketingowe, employer branding czy badania marketingowe. Doświadczenie zdobywała też w pierwszych polskich liniach lotniczych Centralwings, a następnie przez lata związana była z sektorem finansowym w mBank, Getin Bank czy BFF Banking Group. Obecnie w SunRoof International pełni funkcję Head of Marketing.
Projekt „Promocja zagraniczna wizerunku województwa jako regionu innowacyjnego, atrakcyjnego gospodarczo, poprzez zagraniczną promocję oferty regionalnych przedsiębiorstw oraz pozyskanie nowych rynków zbytu dla tutejszych MŚP i nawiązania kontaktów z partnerami zagranicznymi” realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020
Powyższy projekt realizowany jest przez Fundację Cognitio.